קידום אתרים באינטרנט האם זה הכרחי?
כל בעל עסק יודע שהוא חייב להופיע באינטרנט.
על פי נתוני מחקר, בישראל כ- 70% מכלל האוכלוסייה משתמשים ברשת האינטרנט (12+), כלומר מעל חמישה מליון מתושבי המדינה גולשים ברשת האינטרנט. בנוסף, מרביתם משתמשים במנועי החיפוש על מנת למצוא עסקים ונותני שירות באזור שלהם.
זוהי עובדה מוגמרת: ללא קידום – אתה לא מופיע במנועי החיפוש ואם אתה לא מופיע במנועי החיפוש – כנראה שלא ניצלת את פוטנציאל הרווח הצפוי מגולשים המחפשים עסקים ונותני שירות במנועי החיפוש.
יש שני סוגים של קידום אתרים באינטרנט:
הקידום נחלק לשני אפיקי פרסום, ממומן ואורגני.
קידום אתרים ממומן
מודעה בתשלום. העסק המפרסם יופיע בעמוד הראשון במנועי החיפוש החל מרגע עלייתה של המודעה לאוויר, אך ברגע שיגמר התקציב מודעתו תמחק באופן מיידי ממנועי החיפוש של גוגל. התשלום מחושב על פי כמות קליקים, ז"א כל הקלקה עולה סכום מסוים שהוגדר מראש והמחיר נקבע לפי גודל התחרות שיש לאותו ביטוי.
קידום אתרים ממומן מומלץ לעסקים עם תקציב יותר גבוה לפרסום, מהסיבה שהעלויות לקליק עלולות להיות גבוהות ובמיוחד בימים אלו של שוק תחרותי יותר מתמיד.
קידום אתרים אורגני
הופעת העסק/האתר במנועי החיפוש. כל עסק ירצה להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל מהסיבה שהתוצאות האלו הן למעשה "ההמלצות" של מנועי החיפוש והן אינן כרוכות בתשלום. על מנת להגיע לעמוד הראשון במנועי החיפוש, אין צורך לשלם על כל קליק. אז איך נגרום למנוע חיפוש כמו גוגל להמליץ על העסק שלך?
קודם כל צריך אתר מותאם לנייד, אך זה בהחלט לא מספיק על מנת להתקדם אורגנית בגוגל. צריך להשקיע בעדכון התוכן באתר, באיכות התוכן, בלינקים פנימיים וחיצוניים, בעיצוב, בחווית המשתמש, וכמובן בקידום אורגני. גוגל לא ידע כיצד לסרוק את האתר שלך אם לא תגדיר לו באיזה ביטויים תרצה להופיע ומה סדר חשיבותם.
חשוב לדעת! לא לצפות לקבל תוצאות מיידיות בקידום אורגני (טבעי). הראייה הנכונה היא לטווח ארוך והתוצאות של הקידום מרחיקות לכת כאשר גוגל הוא זה שממליץ על העסק שלך.
אם אתה בעל עסק קטן ומקומי, אני ממליץ לך על קידום אתרים אורגני. סביר להניח שתצטרך לקדם ביטויים עם זנב ארוך, דבר המוביל להוזלת עלויות באופן משמעותי ומתאים יותר לאפשרויות התקציב של עסק קטן.
כמובן שאם ביכולתך לשלב את שני אפיקי הפרסום הקיימים זה יהיה המצב האולטימטיבי, אך אם תצטרך לבחור באחד מהם אז אני ממליץ על הטווח הארוך – יצירת תנועה אורגנית (טבעית) לאתר שתהפוך את הגולש שלך ללקוח חדש.
שנתחיל במלאכה? השאירו פרטים
מאת: אייל אסולין
חברת: נטוורק טיים
מאמרים נוספים בנושא: