קידום אורגני בגוגל
כשמדברים על קידום אורגני בגוגל מתכוונים לשיפור המיקום של האתר במנועי החיפוש (SEO – Search Engine Optimization). זהו חלק אינטגראלי מתהליך של קידום אתרים באינטרנט. ככל שאתר יתקדם לעמוד הראשון, כך גוגל ממליצה עליו לגולשים יותר ויותר. הערך של אתר המקודם אורגנית בגוגל גבוה יותר מקידום ממומן. מה עושים על מנת שגוגל תאהב את האתר ותמליץ עליו?
ניתן לחלק את טכניקות הקידום האורגני לשני סוגים עיקריים
קידום Onsite
מתייחס לפעולות אשר מתבצעות בתחומי האתר עצמו. מטרתן העיקרית היא להקל על גוגל לאתר ולסווג את האתר המקודם, ובו זמנית ליצור חוויית משתמש חיובית שתעודד ביקורי גולשים באתר. כמה מהכלים העיקריים לקידום אורגני Onsite הם שילוב של מילות מפתח רלוונטיות בתוך הטקסטים המופיעים באתר, שימוש נכון בתגיות ובתגיות מטא, יצירת תוכן איכותי ומתחדש בתדירות גבוהה.
קידום Offsite
מתייחס לפעולות שניתן לעשות מחוץ לאתר כדי לשפר את הדירוג שלו בגוגל. אחת האינדיקציות של גוגל לכך שאתר מסוים מכיל תוכן איכותי היא כמות הקישורים שאתרים חיצוניים מפנים אליו. אם פעם הסתפקה גוגל בריבוי של קישורים חיצוניים המובילים לאתר, כיום ישנה דרישה לקישורים איכותיים – כאלה המגיעים מאתרים שבעצמם מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש. לכן, בנוסף לביצוע פעולות השדרוג והעדכון של האתר שעליו מבצעים את הקידום, על המקדם לבנות רשת ענפה של קישורים איכותיים המובילים לאתר אותו הוא מקדם.
שלבים בקידום אורגני
מחקר שוק
בשלב הראשון, חברת נטוורק טיים מבצעת מחקר שוק מקיף לכל בית עסק הבוחר בשירותיה, המכיל איסוף נתונים וכתבות, זיהוי המתחרים ובחירת מילות מפתח רלבנטיות לתחום. מחקר מילות המפתח הינו הבסיס המרכזי לביצוע קידום אורגני והוא נעשה בעזרת מתכנן מילות המפתח של גוגל.
בחירה ומיון מילות מפתח
בניית האתר מתוך מגוון תבניות לבחירה על המילים הנבחרות, תוך התחשבות בנפח החיפוש החודשי של מילות המפתח השונות וסידורן באתר תוך שימוש נכון בH1- H6. קביעת מילות המפתח השונות נעשית על פי פרמטרים של מיקום בגוגל, תחרות ורלבנטיות.
שיפור והוספת תוכן
שיפור תוכן בעמודים הקיימים והוספת תוכן בעמודים חדשים, תוך שילוב כתיבה שיווקית המעודדת לפעולה. לתוכן איכותי יש קשר ישיר לקידום אורגני של האתר ונעשה על ידי כותבי התוכן המקצועיים של החברה. חשוב לזכור כי חלק מתהליך הקידום האורגני הוא הזנת תכנים באופן שוטף. ביצוע הפעולה מבטיח שמירה על פעילות SEO תקינה.
התאמת האתר למובייל
אתר רספונסיבי הוא כזה המבצע אדפטציה עבור סוגים שונים של מסכים ומכשירים סלולאריים. אתר שלא מותאם למובייל לא עומד בדרישות גוגל ולכן לא יקודם אורגנית. חשוב לטפל בזה כבר בשלבים הראשונים של הקידום. ניתן לדעת באופן מיידי אם האתר מתאים למובייל על ידי שימוש מהיר בתוכנות המיועדות לכך.
תגיות מטא
כותרות (TITLES) ותיאורים (DESCRIPTIONS) המתארים את עמודי האתר ומופיעים במנוע החיפוש, הינם קריטיים בכל תהליך הקידום. יש לטפל בכל עמוד בכותרות ובתיאורים ולגוון בהצגת המלל המופיע בגוגל. המטא טאגס (תגיות מטא META TAGS) הופכות את האתרים לקריאים וזמינים עבור כל מנועי החיפוש ברשת ולהימצאותן חשיבות גדולה לקידום האתר.
עבודה מחוץ לאתר
העבודה מחוץ לאתר מתמקדת בכמות ההמלצות על האתר ברשת כמו לדוגמא: בלוגים, פורומים מדיה החברתית, כל אלו מסייעים ל פרסום האורגני. מומלץ להציג לגוגל צמיחה מתמשכת וטבעית בכמות ההמלצות על האתר ברחבי הרשת. בלוג לדוגמא הינו אמצעי מאוד פופולארי ונפוץ לקידום האתר. הבלוגים המוכרים: ישראבלוג, סלונה, בלוגר ועוד.
תהליך הקידום האורגני
יש לקחת בחשבון כי קידום אורגני בגוגל אינו תהליך שמתבטא באופן מיידי. מדובר בתהליך מורכב וניתן להתחיל לראות תוצאות לאחר מספר חודשים ועם הזמן, עם עבודה נכונה ועדכונים שוטפים באתר, ניתן לראות את המיקום במנועי החיפוש משתפר.
על מנת להביא את האתר לראש התוצאות יש לקדם אותו לפי השלבים המקובלים, תוך שימוש בפתרונות קידום אתרים אורגני. בחברת נטוורק טיים כל קמפיין קידום אתרים בגוגל מתוכנן מראש בהתאם לשיטות הקידום החדשניות המקובלות כיום והוא מהווה פתרון אידאלי, מדויק ואיכותי עבור בעלי עסקים רבים.
בנוסף, בחברת נטוורק טיים תמצאו את מיטב כותבי התוכן המקצועיים ביותר שייצרו עבור האתר שלכם תוכן איכותי במהירות וביעילות.
רוצים ללכת על בטוח? פנו למומחים של נטוורק טיים
לחצו לקריאה נוספת בנושא קידום אתרים בגוגל